Muzyka

Hej!!!

Sprawiedliwość nie oznacza, że wszyscy dostają to samo. Sprawiedliwość oznacza, że wszyscy dostają to, czego potrzebują.
~Rick Riordan
~

czwartek, 3 kwietnia 2014

Rozdział 1

Martina

Przewróciłam się z boku na bok, spałam tak dobrze. Nagle ktoś postanowił postawić mnie na nogi. Kochany Kaspian. Kuzynek co poza mną świata nie widzi. Chociaż on mnie rozumie, dzielimy wspólną klątwę...
- Pora wstawać śpiąca królewno. - krzyknął mi do ucha po czym ściągnął ze mnie kołdrę. - Pani pretor powinna wstawać wcześnie.
- Tak - uniosłam się z nad poduszki. - a pan pretor powinien szanować sen swojej współpracowniczki zwłaszcza jeśli jest jego kuzynką. Toteż pozwól mi się ubrać i zaraz przyjdę nadzorować trening. 
- Nie zalewasz?
- Nie!
- I przyjdziesz? Bo jeśli nie to przyślę armie!
- Precz mi z oczu! - Rzuciłam mu poduszką w twarz, po chwili wyszedł.
Wstałam i poszłam pod prysznic, ubrałam dżinsowe szorty i fioletową bokserkę z nadrukiem SPQR. Mieszkałam w Legio VI Victrix - Legionie 6 - Zwycięzców. Walczył w nim dziadek mój i Kaspiana, później mój ojciec. Przez całe jego istnienie siedzibę miał we Włoszech, konkretnie pod Rzymem.
Włosy związałam w koński ogon na czubku głowy. Zabrałam swoje dwa miecze: Buio (Ciemny) ze Stygijskiego Żelaza i Luce (jasny) z Cesarskiego Złota. Owinęłam się pretorskim płaszczem i wyszłam z pokoju.

...

Nico

Siedziałem na maszcie jak zwykle. Ci na dole wymyślili zwiedzanie. Jakby nie wystarczyło im to jak tu byli 3 lata temu. Chociaż... Hanzel zależało, chciała zobaczyć jak wyglądają Włochy. Kiedy lecieliśmy nad lasem myślałem, że coś zobaczyłem. Zdawało ci się - powiedziałem sobie.
- Ej ty na maszcie! Ktoś musi nas przewodzić po mieście! - zawołał Jason, byliśmy kumplami. Znał moją tajemnicę sprzed lat. Od śmierci Bianci tego nie czułem, zastąpiło to zwątpienie i wstyd.
Koniec, czas założyć maskę uśmiechu. Pojawiłem się na pokładzie obok Hazel, moja siostra lekko się do mnie przytuliła. Podszedłem do dziobu żeby się rozejrzeć. 
- Leo, wysadzisz nas na północ od Watykanu. Potem... Spacerem do Koloseum...
- To nie za daleko?
- Tak,... No dobra Forum Romanum, potem 2 godziny na zwiedzanie. Spotykamy się pod statkiem.
- Okej, - Leo zaczepił statek o jeden z dachów. - Hazel, działaj.
Dziewczyna zamknęła oczy poczułem jak Mgła wokoło nas gęstnieje. 
- Już, gotowe.
Było nas w sumie dziewięcioro. Siedmioro, ja i Kalipso. Wpadli na pomysł wyjazdu zaraz po tym jak Leo ją uratował z Ogygii. Wszyscy się rozeszli, ja siedziałem w jednej z kafejek.


...

Martina

 Jak co dzień po ćwiczeniach pojechaliśmy na Forum. Kaspian jako syn Apolla zał się na muzyce. Ja przy nim też się nauczyłam. On brał gitarę, ja śpiewałam. Ostatnio miałam sny w których pewna dziewczyna śpiewała piosenkę, spisałam jej tekst i ułożyłam muzykę z moim kuzynem.
Usiedliśmy na ławce przed jedną z ruin. Kaspian szarpnął struny a ja zaczęłam śpiewać.






...

Nico

 Wszyscy się już zebrali, staliśmy przy ruinach. Piper wsłuchała się w śpiew młodej Włoszki. Śpiewała coś co kiedyś gdzieś słyszałem, jakby we śnie. Patrzyłem na nią, nagle wymówiła słowa które tak zatarły się w mojej pamięci: "Ma Nico mio caro". Tak wypowiadała to Bianka. Dziewczyna spojrzał mi w oczy, jej wzrok świdrował mnie jakby czytała mi w myślach.




___________________________________________________________________________________
Mam nadziej, że wam się spodoba.

2 komentarze:

  1. Jestem oficjalnie zakochana w twoim blogu, biorę się za następny rozdział

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem oficjalnie zdziwiona i zaskoczona. Jak można kochać moje wypociny? Dzięki za komentarz biorę się za następny rozdział!

      Usuń